אחת ההשקעות הטובות ביותר שאתם תעשו:
כך תשוחחו עם ילדיכם אודות תזונה נכונה

כהורים, אתם רוצים שילדיכם יאכלו את המזון הבריא והמזין ביותר, להתפתחות ולגדילה טובה ותקינה. מגיל קטן, אתם מלמדים ומסבירים לילדיכם אודות אבות המזון החשובים ביותר שהם צריכים לצרוך במהלך היום, שכן, לפני שתשימו לב לכך, הם גדלים מהר מאוד ויתחילו לקבל את החלטותיהם בעצמם בבחירת המזון עבורם.


כיצד תדברו עם ילדכם על תזונה נכונה

לדבר את "שפת ילדים"

גדילתם של ילדים דורשת תזונה בריאה עשירה בחלבון, פחמימות, שומנים ממקורות טובים, ויטמינים ומינרלים.  כיצד ניתן לתרגם את המידע הזה שיגרום לילדים להבין, להתעניין ולרצות לקחת חלק? צריך לדבר ב"שפת ילדים". ילדים צעירים נוטים להסתדר היטב עם הסברים פשוטים אשר קל לזכור אותם. במקום לנסות להסביר להם את המידע, אימרו להם ש"חלב מסייע לעצמותיכם לגדול", או "פסטה נותנת לכם אנרגיה לרוץ מהר יותר". תזכורות מועילות כמו: "איכלו את כל צבעי הקשת בסלט ירקות", יגרמו להם לשתף פעולה ולהכניס לגופם את הוויטמינים אשר הם זקוקים להם כדי להישאר בריאים.

חטיפים ומשקאות חכמים

כאשר אתם מנסים לכוון את ילדיכם לבחירות תזונתיות טובות יותר, אתם עשויים להתמקד בעיקר בארוחות הבוקר, הצהריים והערב. למעשה, לפי נתוני סקר מטעם הארגון בריאות לאומית ובחינה תזונתית (National Health And Nutrition Examination), חטיפים מספקים עד כ-30% מהצריכה הקלורית של ילדים בארה"ב, ורבים מהם, לעתים קרובות, הינם: חטיפים, קינוחים או ממתקים שהם בעלי ערך תזונתי נמוך.1

סייעו לילדיכם לבחור טוב יותר במהלך היום כולו, בכך שתארזו עבורם ארוחות ביניים או משקה המספקים ויטמינים ומינרלים, חלבון וסיבים בריאים יותר. למשל: פירות טריים, יוגורט, תערובת של אגוזים ופירות יבשים, פדיאשור- אבקה להכנת שייק הכולל את הרכב הטריפלשור: חלבון, סידן וויטמין D ובנוסף 27 ויטמינים ומינרלים בטעמי שוקולד או וניל,  שילדים אוהבים. הרכב הפדיאשור מסייע למימוש פוטנציאל הגדילה ומומלץ לשלבו בתזונה היומית  בליווי דיאטן/ית. מזונות אלו הינם דוגמאות נהדרות עבור חטיפים בריאים ומשקאות חכמים בין הארוחות שילדים אוהבים. אל תחששו להציע מדי פעם פינוק – איזון טוב יכול לסייע ללמד ילדים לערוך בחירות בריאות בעתיד.

ילדים עושים קניות ומבשלים

ילדים עשויים להתעניין יותר במזונות בריאים אם תהפכו את נושא התזונה למהנה. ילדים רבים אוהבים לעזור להוריהם לערוך קניות בסופר – היפכו זאת לרגע לימודי וסייעו להם להבין כיצד לבחור את המזונות השונים.  למדו אותם לקרוא תוויות מזון, ולהוציא כמה שיותר מידע מועיל מתוויות אלו, כמו: השוואת קלוריות בין מוצרים, שומן רווי וסוכרים. כמו כן למדו אותם את משמעות המדבקות האדומות והירוקות המופיעות על המזונות השונים. טיפ נוסף הוא לגרום לילדים לקחת חלק במטבח. הכנות לקראת הארוחה יכולות להיות דרך קלה ליצור מעורבות בקרב ילדים בכל גיל. בקשו מילדיכם הצעיר לערבב בלילת פנקייקים בקערה או לחתוך עלי חסה לסלט. ילדים בוגרים יותר יכולים למלא משימות מורכבות יותר כגון קילופם וחיתוכם של ירקות ומדידת כמויות.

עידוד מעורבותם של ילדים בקניות ובהכנות מלמדת אותם כישורי חיים חשובים, להבדיל בין מזון מזין למזון שאינו בריא, אך בנוסף גם מסייעת להם ללמוד אודות הדברים אשר מהם מורכבים המזונות האהובים עליהם.

ארוחות משפחתיות

בכל יום פנו זמן וערכו ארוחות משפחתיות רגועות, המאפשרות לילדיכם הזדמנות להעריך באמת את המאכלים שאתם מכינים. ארוחות מסוג זה, יפנו לכם זמן לחזק את הקשרים הבין-אישיים, כאשר אכילה משותפת ושיח אודות טעמו של האוכל ורכיביו עשוי לסייע לילדים לפתח מערכת יחסים בריאה עם מזון ואכילה. כיוון שלוקח זמן לסימני שובע לנוע מהקיבה לעבר המוח, אכילה איטית ומודעת יותר מלמדת ילדים להתחבר לתחושת השובע שלהם ולמנוע אכילת-יתר.

ההורים הם משפיעים עוצמתיים בעיצוב העדפותיהם והרגליהם התזונתיים של הילדים. על ידי ארוחות משפחתיות, אכילה המשותפת ויצירת חשיבות עבור מאכלים מזינים ובריאים, תסייעו גם לילדיכם לבחור באורח חיים בריא כשיגדלו בהתאם לדוגמה שהענקתם.

במידה ויש לכם שאלות נוספות בנוגע לתזונת ילדכם מוזמנים להתקשר לשירות לקוחות של פדיאשור הכולל דיאטניות המסייעות כל שאלה הקשורה לתזונת ילדכם 1800-200-255.

  

*פדיאשור – לשימוש בהמלצה ובפיקוח רפואי ו/או דיאטן/ית-תזונאי/ית

 

1. Hess J et al. Snacking for a Cause: Nutritional Insufficiencies and Excesses of U.S. Children, a Critical Review of Food Consumption Patterns and Macronutrient and Micronutrient Intake of U.S. Children Nutrients. 2014 Nov; 6(11): 4750–4759.