מדוע חלבון חשוב לגדילתם של ילדים וכמה חלבון ילדים צריכים?

בכל הנוגע לגדילתם ולהתפתחותם של ילדכם, חשיבותו של חלבון הוא חד משמעי ואינו נתון לדיון


חלבון הוא אחד מאבות המזון המהווה רכיב תזונתי חיוני ומשמעותי לתפקוד גופני מיטבי והוא חיוני לגדילתם ולהתפתחותם של ילדים. יחד עם זאת, מחקרים מראים שאחד מתוך שבעה ילדים בגילאי בית-הספר1 אינם צורכים את מנת החלבון היומית המומלצת.

עבור ילדים הגדלים לאט או שהינם קטנים לגילם, ייתכן שאינם מקבלים את סך כל החלבון ורכיבי התזונה הדרושים להם לגדילה מיטבית ולמימוש הפוטנציאל. החדשות הטובות הן, שבאמצעות שינויים מועטים תוכלו לסייע לילדיכם לחזור לתלם.

לימדו כיצד תומך חלבון בגדילה בריאה וקבלו כמה טיפים להגדלת כמות החלבון על כל צלחת.

חלבון לגדילתם של ילדים

חלבון ממלא תפקיד מכריע בתהליכים רבים בגוף , לרבות החלמתם ושיפורם של רקמות שריר, עור, איברים, דם, שיער וציפורניים. מתוך כ-20 חומצות האמינו המרכיבות חלבון, הגוף יכול לייצר 11 בעוד שהתשע הנותרות נחשבות לחיוניות כיון שהן חייבות להגיע מהמזון.

מקורות רבים לחלבון מספקים רכיבי תזונה חשובים כגון ויטמין E, ויטמין B, אבץ, ברזל ומגנזיום, והחלבון מהווה חלק כמעט בכל תא בגוף.

ילדים אשר אינם מקבלים די חלבון עשויים לחוות סוגיות בריאותיות שונות, לרבות עייפות, יכולת ריכוז ולמידה נמוכים, גדילה איטית, החלמה איטית של פצעים, ותגובה חיסונית מופחתת. אך באמצעות שינויים קטנים תוכלו להגן על ילדכם מפני מחסור בחלבון.

המלצות לחלבון

המלצות ארגון הבריאות הלאומית ובחינה תזונתית בארה"ב (National Health And Nutrition Examination) מפרסם את המלצותיו לצריכת חלבון עבור ילדים בהתאם לקבוצות גיל שונות, יש לדאוג לתזונה הולמת על מנת למנוע מחסור בחלבון. דברו עם רופא הילדים שלכם או דיאטנית לגבי צריכתו של כל ילד בהתאם לגילו, רמת פעילותו, וכל שיקול רלוונטי אחר כדי לקבוע מה יתאים ביותר עבור ילדיכם.

מקורות לחלבון עבור ילדים

לפי נתוני סקר מטעם הארגון בריאות לאומית ובחינה תזונתית בארה"ב  (National Health And Nutrition Examination), נמצא כי חטיפים מספקים עד כ-30% מהצריכה הקלורית של ילדים, ורבים מהם, לעתים קרובות, הינם חטיפים בעלי ערך תזונתי נמוך, קינוחים וממתקים.2

ילדים עשויים להיות אכלנים בררניים, אך למרבה המזל קיימות אפשרויות רבות ונהדרות להוספת חלבון לתזונתם מעבר לארוחות. חלב ומוצריו הם מקורות ממש קלים וזמינים כתוספת חלבון לילדים, ומספקים סידן, שהינם רכיבי תזונה חשובים עבור צמיחתן של העצמות.

עבור ילדים אשר אינם סובלים מאלרגיות למזון, מומלץ להוסיף טחינה גולמית לשייקים מפירות, לטוסט או לחטיפים. אם ילדיכם אכלנים עם תעוזה ופתוחים לגיוון, ניתן להציע להם מזונות עשירים בחלבון כגון: ביצים קשות, קטניות, תערובת של אגוזים ופירות יבשים, בשרים שונים, או אדממה.

החטיפים צריכים להיות  מזינים דיים ומשמעותיים דיים כדי לשמור על תחושת השובע של ילדיכם בין הארוחות, אך חשוב שלא יהיו גדולים מאוד או עתירי קלוריות ברמה כזו שיפריעו לתיאבון בארוחה הבאה – רצוי שיכילו כ- 200 קלוריות ועד 10 גרם חלבון. משקה עשיר בחלבון הוא דרך פשוטה וטעימה להעלאת כמות החלבון בתזונה היומית של ילדיכם, כמו פדיאשור.

מנה אחת של פדיאשור, אבקה להכנת שייק, מספקת כ-6.8 גרם חלבון איכותי בשילוב עם סידן וויטמין D המהווים את הרכב הטריפלשור התומך בגדילה. בנוסף שייק פדיאשור מכיל 27 ויטמינים ומינרלים , אומגה 3 ו-6 , פרהביוטיקה ופרוביוטיקה המסייעים להתפתחות שכלית ולהגנה החיסונית. פדיאשור בטעמי שוקולד או וניל, פותח מדעית להשלמה תזונתית היכולה לסייע בגדילה, לשילוב בתזונה היומית בליווי דיאטן/ית.

עמידה ביעדי צריכה יומיים לחלבון הינה חלק חיוני בגדילתם ובהתפתחותם של ילדים. כאשר ילדים מקבלים את התזונה אשר לה הם זקוקים, הם בנקודת הפתיחה הטובה ביותר להתחלת חיים בריאים יותר.

לקבלת רעיונות לחטיפים ומאכלים נוספים בשילוב פדיאשור היכנסו למתכוני פדיאשור

יש לכם שאלות בנוגע לתזונת ילדכם? מוזמנים להתקשר לשירות לקוחות של פדיאשור הכולל דיאטניות המסייעות כל שאלה הקשורה לתזונת ילדכם 1800-200-255.

 

 פדיאשור – לשימוש בהמלצה ובפיקוח רפואי ו/או דיאטן-תזונאי

 

מקורות:

1. Data on file, April 2018. Abbott Nutrition. NHANES data analysis. 1 in 7 school-aged kids defined as 6-13 years. National Academies of Science's RDA for protein ranges from 13-34g daily in children.
2. Generating Targetable Strategies for Improving Malnutrition Status among 2-5 year old. Archdeacon AL, et al. Presented at 2018 Pediatric Academic Societies Meeting, Toronto, Canada