כיצד תזונה יכולה לעצב את הפן הרגשי של ילדיכם?

העניקו לילדיכם רכיבים תזונתיים המסייעים להתפתחות המח לצורך למידה, ויסות מצבי רוח ועוד


כיצד תזונה יכולה לעצב את הפן הרגשי של ילדכם

במשך שנים, מומחים בתחום הבריאות מצאו, כי ילדים הסובלים מחסכים תזונתיים נוטים לחוות יותר בעיות התנהגות, קשיים בבית-הספר וכן קשיים במקום העבודה כמבוגרים. בעוד שלבעיות אלו היבטים רבים, תזונה מאוזנת של ילדיכם עשויה לסייע בנושא.

אך כיצד נראית תזונה מיטבית של ילדים? הנה כמה המלצות שתוכלו לאמץ בעודכם מתכננים ארוחות מזינות לילדיכם, כך שיוכלו ליהנות משלל היתרונות התזונתיים, הרגשיים והשכליים המלווים אכילה נכונה.

רכיבים המסייעים להתפתחות שכלית

הילדות היא תקופה המלווה בהרבה התנסויות ראשונות, אך היא גם תקופת שיא של התפתחות שכלית מהירה. עד כדי כך, שללא מזון מתאים שמתעכל ונספג היטב, התפתחות ילדכם עלולה להתעכב.

ידוע כי בשנים הראשונות לחיים ההתפתחות השיכלית מהירה ועצומה כך שהתזונה התומכת בהתפתחות זו הופכת לחיונית וחשובה.

למעשה, מחקרים מראים שפעוטות בני שנתיים עם עיכוב בגדילה עלולים לחוות קשיי למידה היכולים להימשך עד לשנות העשרה לחייהם.

הקשר בין מזון למצב הרוח

תזונה נכונה יכולה למלא תפקיד חשוב גם בבריאות הנפשית והרגשית. רכיבי מזון כגון חומצה פולית, ויטמין B6 וכולין חיוניים לבניית חומרים מסוימים במוח הנקראים מוליכים עצביים, האחראים על ויסות מצב הרוח והזיכרון. היעדר איזון בחומרים אלו עלול להשפיע על מצבי רוח כגון חרדה או דיכאון.

המזון עשוי להשפיע על הבריאות הרגשית של ילדיכם באופן נוסף: תזונה שאינה כוללת רכיבי תזונה חיוניים או הפרעה בתהליכי עיכול וספיגה של רכיבים חיוניים כמו: חלבונים, שומנים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים, עלולים להוביל לעודף משקל ולהשמנת יתר כמו גם לתת משקל או חוסרים תזונתיים. משקל שאינו תקין עלול להעלות את סיכויי ילדיכם לפתח מחלות כרוניות כגון סוכרת מסוג 2 ומחלות לב בשלבים מאוחרים יותר בחיים; ובנוסף עלולות להיות לכך השלכות רגשיות, כיוון שילדים בעלי עודף משקל  או תת משקל נוטים לסבול יותר מקשיים חברתיים ומדיכאון.

יצירתם של הרגלים בריאים

אם אתם חוששים שילדיכם אינם צורכים את כל רכיבי התזונה להם הם זקוקים לגדילתם והתפתחותם השכלית, ניתן להשלים פערים אלו בעזרת פדיאשור, אבקה להכנת שייק היכולה לסייע בגדילה, לשילוב בתזונה היומית בליווי דיאטן/ית. על פי מחקר שהתפרסם ב2015 בכתב העת Advances in Nutrition. במידה והילד מוכן לאכול רק מזונות מסוימים או מסרב לארוחות, עלול להתפתח מתח רב המשפיע על הדינמיקה המשפחתית בדרכים שליליות. שוחחו עם הרופא אודות כל חשש שעולה בנוגע לאכילה או לגדילה של ילדיכם.

באמצעות הטיפים הבאים, הפתרון להרגלי תזונה לקויים עשוי להיות קרוב מתמיד וידרוש רק מאמצים מועטים בעת הארוחה:

  • בשעת הארוחה, הציעו שילוב של מזונות האהובים על ילדיכם וכן מזונות חדשים.
  • עודדו בעדינות את ילדיכם לנסות מזונות חדשים, אך אל תלחצו עליהם לעשות כן.
  • זיכרו שלכל אחד יש מזונות מועדפים ומזונות שאינם אהובים.
  • אם ילדיכם מסרבים לאכול מהמזון שהוגש לשולחן, אל תהפכו לטבחים בהתראה קצרה. תחת זאת, הציעו חלופה פשוטה כגון דגני בוקר מועשרים או כריך עם גבינה.
  • השתמשו בחטיפים בריאים כדי למלא פערים במהלך היום.
  • ניתן להציע פדיאשור, אבקה להכנת שייק בטעם שוקולד או וניל, משקה מאוזן להשלמה תזונתית הכולל בתוכו את כל אבות המזון,הרכב הטריפלשור: חלבון, סידן וויטמין D, התומך בגדילה לשילוב בתזונה היומית בתייעצות עם דיאטן/ית. בנוסף שייק פדיאשור מכיל  27 ויטמינים ומינרלים פרהביוטיקה ופרוביוטיקה, אומגה 3 ו-6 לתמיכה בהתפתחות שכלית והגנה חיסונית. השימוש בפדיאשור לאחר התייעצות עם רופא או דיאטן/תזונאי.
  • היו להם לדוגמה אישית בתפריט היומיומי שלכם

הפיתרון בידינו לדאוג לתזונה מיטבית עבור ילדינו הכוללת את כל אבות המזון החיוניים כמו גם ויטמינים ומינרלים ובמידה ויש צורך בהשלמה תזונתית יומית ניתן להיעזר במשקה פדיאשור.

 

במידה ויש לכם שאלות נוספות בנוגע לתזונת ילדכם מוזמנים להתקשר לשירות לקוחות של פדיאשור הכולל דיאטניות המסייעות בכל שאלה הקשורה לתזונת ילדכם 1800-200-255.

 

פדיאשור – לשימוש בהמלצה ובפיקוח רפואי ו/או דיאטן/ית-תזונאי/ת

מקורות:

1. Prado EL, Dewey KG. Nutrition and brain development in early life. Nutr Rev. 2014 April;72(4):267-84